zaterdag 11 januari 2014

2014

Ik heb twee weken Vakantie gehad. Ik heb geen blog geschreven, nauwelijks gewerkt en de kerstperiode weer overleefd. Bij deze voor iedereen de beste wensen voor 2014, al geloof ik dat dit al niet eens meer mag.

Ik was toe aan vakantie. Het is een raar jaar geweest. Een jaar van inleveren. Ik ben minder moeten gaan werken en heb dus ook financieel het een en ander mogen inleveren. Gelukkig loopt het bedrijf van Marloes goed dus we zijn weer ruimschoots gecompenseerd. Of dit in 2014 ook het geval zal zijn, is de vraag nog maar. Als ik de plannen van onze regering zo eens bekijk, dan ben ik bang dat de bezuinigingen voor de Chronisch zieken en Gehandicapten erg vervelend gaan uitpakken. De grap is
dat wij niet om onze ziekte of handicap hebben gevraagd, maar wel dubbel zo hard worden "gestraft".
Ook lichamelijk is het een stuk achteruit gegaan afgelopen jaar. Door mijn huisarts werd ik vergeleken met zijn 40 jaar oude Volkswagen Kever. Die piepjes, kraakjes en rammeltjes horen er gewoon bij. Daarmee doelde hij op mijn gewrichten in mijn bovenlijf, waar ik inmiddels al langere tijd flink last van heb. Gelukkig hou ik van oude auto's en ben ik niet vergeleken met een Prius met kappotte accu's. Dus ik zal opnieuw door de pijn heen moeten bijten en mijn vrolijke gezicht weer opzetten. Ik ben over het algemeen erg positief, maar dit jaar was er toch wel een waar ik voor mijn gevoel veel heb moeten opgeven en aanpassen. Soms word ik daar moedeloos van, maar je gaat toch door. Ik wil ook geen zeurpiet zijn, maar soms is het nodig om even goed van je af te schreeuwen, mopperen en zeiken. Sorry daarvoor.

Gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel. Er zijn weer een hoop mooie dingen gebeurd en ook 2014 kan een topjaar worden. Zo verwacht mijn zusje een tweeling. Haar nieuwe partner is een geweldige kerel en ik heb inmiddels mijn zusje weer terug. Het lijkt me heerlijk om straks mijn kleine neefje en nichtje te kunnen knuffelen. Tevens is mijn schoonzusje zwanger en ook daar moet natuurlijk geknuffeld worden. Daarnaast ga ik enorm genieten van mijn eigen harem. Mijn 4 dames zorgen er wel voor dat ik niet kan stil zitten. Omdat we geen winter hebben gehad dit jaar en we niet zeker weten of die nog komen gaat, moeten er natuurlijk weer nieuwe kleren en schoenen worden gekocht. En dan het liefst passend bij het voorjaar. De komende weken zullen we er dus flink op uit moeten.

Tevens zal 2014 het jaar zijn waarin ik mijn tweede boek ga uitbrengen. Het thema is bedacht en Marloes kan starten met het ontwerp. Nu nog een goede titel verzinnen
en iemand zoeken die een mooi voorwoord zou kunnen schrijven.

Nogmaals allemaal een goed 2014.

Groet

Martijn

2 opmerkingen:

  1. Hé Martijn en Marloes,
    Zet'm op.
    Goed dat je even rust gehouden hebt.
    Groetjes
    Mies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig zei iemand vandaag tegen mij dat het zo fijn is dat we in een verzorgingsstaat leven. Op zich waar, er zijn natuurlijk zat landen waar we het veel beroerder zouden hebben.
    Mijn eerste gevoel is dan hetzelfde als dat van jou: ik heb hier niet om gevraagd!!
    Dus ja, tanden op elkaar en smile : )
    Zo af en toe laten weten dat het zwaar is, lijkt me alleen maar goed. Anders lukt dat lachen ook steeds minder!
    Een goed 2014 voor jou en je gezin!
    Groetjes Debby van den Berg

    BeantwoordenVerwijderen