zondag 1 juni 2014

Achtbaan tester

Deze "vacature"" kwam ik tegen op Twitter. Er werd specifiek gevraagd om een achtbaan tester met een beperking. Doel is om in twee grote pretparken de achtbanen te testen en de toegankelijkheid wanneer je een beperking hebt.

De grap is dat ik ervaring heb opgedaan in een ander pretpark. Met het gezin zijn we een tijd geleden naar Slagharen geweest en daar was alles goed geregeld moet ik zeggen. bij alle verschillende attracties kon ik in principe via de uitgang naar binnen en waren er geen lange wachtrijen of instapproblemen. Hoe anders was het in Plopsa land in Belgie, waar ik na ruim anderhalf uur in de rij geweigerd werd in een attractie.

Ervaring heb ik dus al. Daarnaast is er nog een belangrijk punt dat in mijn voordeel spreekt. Ik ben vader van 3 kinderen. 3 dochters welteverstaan. Wat dat te maken heeft met het testen van achtbanen lijkt me duidelijk. Mijn leven is net een achtbaan met al die dames. Daarnaast maak ik dagelijks gebruik van mijn rolstoel, waardoor het achtbaan gevoel alleen maar word versterkt. Het zorgen voor voeding, opvoeding en het blussen van brandjes, zorgt soms voor dezelfde duizelingwekkende ervaring als in een achtbaan. Al met al dus niets onbekends voor iemand met een beperking.

Ten slotte hoef ik volgens mij alleen nog maar te vertellen dat ik uit ga van het positieve. Dus wanneer een bepaalde locatie niet goed toegankelijk mocht zijn voor een rolstoeler, dan kan ik nog steeds genieten van een ritje in de achtbaan. Kritisch wanneer het moet, maar zeker niet doordrammerig. Achtbaan tester lijkt zo te horen precies op het opvoeden van kinderen. Wanneer kan ik beginnen?

Groet
Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten