woensdag 17 juni 2015

Imperfectie

De lancering van a body issue zit erop. De eerste modeshow is geweest en het was een feestje. Een geweldige ervaring om met een aantal andere rolstoelers een mooi nieuw merk te showen waarin rekening is gehouden met de specifieke wensen van de zittende mens. Zaterdag de 13e mochten we het hele verhaal nog eens dunnetjes overdoen in het modekwartier in Arnhem, in het kader van de nacht van de mode.

Wij mochten de show openen en moesten dus als eerste de catwalk op. Natuurlijk eerst echter de make-up in. Ook dat was een aparte ervaring. Er waren meerdere modeshows die avond en wij waren de enige rolstoelmodellen. De blik van de "normale" modellen was soms ronduit grappig.
Er was eten geregeld in de vorm van luxe belegde broodjes. Nou hadden wij verwacht flink te kunnen gaan bunkeren, omdat volgens het stereotype beeld, modellen niet eten. Niets bleek minder waar. De broodjes waren op voordat wij waren strakgetrokken. Waarop er maar pizza's werden besteld.

Zoals gezegd mochten wij als eerste de catwalk op. Ditmaal buiten. Om daarop te komen moesten we een helling op rollen, wat de meeste niet zonder hulp lukte. Hulde voor de organisatie. Hulp was er voldoende en voor volgend jaar wordt zelfs de catwalk enigszins aangepast. Met een enthousiast publiek blijft het een bijzondere ervaring om over een catwalk te rollen. Een half uur later is het klaar en werd het tijd om de stad door te rollen om te kijken wat er nog meer te doen is. Ik draag het merk a body issue een warm hart toe en hoop dat ze het de komende tijd erg goed gaan doen. Dat zou namelijk kunnen betekenen dat ik voor de wintercollectie opnieuw aan de bak mag. En dat zie ik gek genoeg toch wel zitten.


In de afgelopen dagen verschenen er diverse artikelen in verschillende media. Een van deze artikelen had de titel "Een imperfect lichaam in perfecte kleding". Nou was in mijn vorige blog al te lezen dat de kleding inderdaad perfect is. Maar om mijn lichaam nu direct imperfect te noemen gaat me wat ver. Ok, het klopt dat er het een en ander niet helemaal meer werkt zoals het ooit bedoeld is. Maar wie is wel perfect? Er wordt al jarenlang allerlei aangepaste kleding gemaakt voor verschillende groepen. Hebben deze mensen dan allemaal imperfecte lichamen? Vast wel. Het enige dat ik kan denken is, een imperfect lichaam, maar wel mijn imperfecte lichaam. Daarbij moet ik zeggen dat ik nog nooit zo'n positieve groep mensen heb ontmoet als de modellen op deze dagen. Mensen met verschillende aandoeningen, die net als ik midden in het leven staan. Geen geklaag, allemaal met positieve instelling en prachtige dromen. Mensen die, met flink zwarte humor, zich door het leven knokken. Mensen met een imperfect lichaam in perfecte kleding. Mensen met een imperfect lichaam in een perfect leven.

Groet
Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten