zaterdag 10 augustus 2013

Ik wil niks!

Ken je dat gevoel? Niks willen. De Heideroosjes hebben daar een prachtig nummer over geschreven. Veel harde en snelle gitaarmuziek en een hoop geschreeuw. De tekst werkt in dit geval:

Ik wil niks,
ik wil helemaal niks.
Ik wil niks,
ik schijt op alles wat ik moet.
Het gevoel dat iedereen iets van je wil hebben we allemaal wel eens. Thuis vragen je kinderen en partner continu om aandacht. Vooral de kinderen weten niets meer te doen zo aan het eind van de vakantie. Ze willen dan ook graag terug naar school. Daarbij zijn het dames en op een of andere manier hebben ze het idee dat ik precies weet wat ze de hele dag moeten doen. Nu heb ik geen idee en alles wat ik voorstel word met een diepe zucht afgewezen.
Natuurlijk wil mijn vrouw ook graag aandacht. Dat word met 3 kinderen al een stuk lastiger en later op de avond hebben we daadwerkelijk wat tijd voor elkaar. Totdat tenminste de oudste besluit dat ze juist dan niet meer kan slapen en ons verder komt lastigvallen.

Op het werk is het precies zo. Je werkgever wil altijd meer productie en natuurlijk zijn er collega’s met vragen. Dat hoort erbij en is helemaal niet erg, maar soms komt toch dat idee, ik wil niks.
Ook met klanten (of clienten, afhankelijk van de werksector) gaat het niet altijd zoals je zou willen. Mensen doen ineens onvoorspelbare dingen en je bent meer bezig met crisismanagement dan dat je aan je normale werk toekomt.

Dan kun je je rust gaan zoeken op televisie, radio of internet. Maar ook daar zijn er altijd mensen die wat van je willen. Als je alleen al kijkt naar alle reclames word er zoveel van je gevraagd dat een enorme burnout altijd op de loer ligt. En de kleine stukjes programma tussen de reclames door bevatten hetzelfde element.  Iedereen wil je zijn of haar waarheid naar binnen rammen.  Vaak onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Nou mijn mening is, Ik wil niks. Gewoon een dag niks. Geen vragen, geen gezeur, geen verplichtingen. Waarschijnlijk doe ik nu precies hetzelfde als wat ik hiervoor heb beschreven.  Vandaag wil ik niks. Ik ga maar eens lekker het hele album van de Heideroosjes luisteren. En waarschijnlijk willen die ook weer van alles.

Groet
Martijn

1 opmerking:

  1. Ha ha Martijn juist wees gerust ik wil niets van je, alleen even zeggen dat ik en raak vindt, maar dat ik je dat moet melden heb je aan jezelf te danken, ha ha. Dus wilde toch wat van je, goede werkweek. Gr. Johan

    BeantwoordenVerwijderen