vrijdag 21 december 2012

Einde oefening

Ongelooflijk hoeveel er deze week is gesproken over het einde der tijden. Volgens de Maya kalender zou het vandaag over moeten zijn. Of misschien wel na vandaag, helemaal duidelijk is me dat niet geworden. Terwijl het hier nog 21 december is, is het elders op de wereld al de 22e en ook daar draait de boel nog gewoon door.

Het zou ook een mooie stunt geweest zijn ook om nu de wereld te laten stoppen. Midden tijdens serious request. Eindelijk komt Twente positief in het nieuws met het glazen huis in Enschede en dan zou op de derde dag de boel al voorbij zijn. Zeker weten dat we dan niet over de opbrengst van de afgelopen jaren gaan komen. Nee, ik geloof er niet zo in. Ik kan me sowieso niet voorstellen dat 3FM zoveel tijd gestoken zou hebben in een serious request van maar 3 dagen.

De beste kans op overleving was een dorpje ergens in Frankrijk. Vanmorgen op het nieuws was goed te zien dat de Gendarmerie de boel al hermetisch aan het afsluiten was. Er mocht niemand meer in. Het doet mij een beetje denken aan Asterix en Obelix. Ook daar een klein dorpje dat wel zou overleven. Ik ben wel benieuwd wat er na vandaag gaat gebeuren in dat dorpje. Wordt het net zo'n bedevaartsoord als Lourdes? Het lijkt me wel lachen om met de rolstolvierdaagse daar doorheen te crossen om vervolgens met z'n allen lopend het dorp weer te verlaten. Als we op dat moment niet tegengehouden worden door de Franse politie.

En toch had ik vanmiddag het idee dat de aarde aan het vergaan was. En wel in een rap tempo. Mijn oudste was de 13e jarig. Door ziekte van Marloes en Kris kon dit echter niet door alle familie gevierd worden. Daarom kwamen de broers van Marloes vanmiddag langs. Met de kinderen. En dat zorgt altijd voor een wervelstorm in huis. In dit geval ging het echter nog wat verder. De kinderen zijn allemaal erg moe en hard toe aan vakantie. Deze is vanmiddag begonnen en dan gaan die koters ook echt los. Dit keer dus niet alleen een wervelstorm, maar een totale apocalypse. Het speelgoed vloog hoog door de woonkamer. Evenals een tiental bekers ranja die omgingen (een tsunami van plakkerig kinderdrinken). Daarnaast werd cake gegeten door een binkie van 1. Je kunt je voorstellen dat 1 plak cake voor ongeveer 90 procent op de grond beland en ongeveer 10 procent tot voeding dient.

Het geluidsniveau was daarbij hoger dan ooit. Metingen in de wijk leverden meer herrie op dan een tiental teststarts van F16's op voormalig vliegveld Twente. En daar zaten wij dus middenin. Sinds mijn handicap slaap ik slecht. Voornamelijk heeft dit met de pijn te maken. Momenteel heb ik daar nog veel last van mijn schouder bij, dus het slapen is minimaal. Met andere woorden: Ik ben ook toe aan vakantie. Ook die van mij is vanmiddag begonnen, maar niet voordat het feestje over was.

Ik trek me dan altijd een beetje terug en had vanmiddag stiekem de gedachte: "Hadden de Maya's maar gelijk gehad!"

Groet
Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten