vrijdag 8 juni 2012

Oranjekoorts

Het EK heeft Nederland in zijn greep. Hele straten kleuren oranje. Er zijn nieuwe liedjes uitgebracht en supermarkten stunten met verschillende oranje aanbiedingen en artikelen. Ons huis staat inmiddels ook vol met de geluksvogeltjes van C1000 en mijn dochters hebben bandjes van de Plus om. Daarnaast zijn er ook in Hengelo hele wijken die oranje kleuren. Hele straten hangen vol vlaggetjes en spandoeken. De sfeer begint er al aardig in te zitten.
Iedere avond hebben verschillende zenders allerlei analisten aan tafel zitten. De een is nog negatiever dan de ander. Het Nederlands elftal zal nooit door de "poule des doods" komen. Iedereen lijkt het er over eens dat het dit jaar al in de groepsfase over is. Dus eigenlijk hoeven we er niet eens meer aan te beginnen.

Hoe leeft het voetbal nou in een vrouwen huishouden. Deze vraag zou ik simpel kunnen beantwoorden met één simpel woord: NIET!
Wanneer er voetbalwedstrijden worden uitgezonden, dan mag ik af en toe een aantal minuten zien. Maar dan alleen tijdens de reclame van de programma's die door de dames worden gekeken. En in die rol heb ik me geschikt. Ik kan er inmiddels niet meer mee zitten. Er is daarnaast een afspraak dat ik het formulie 1 seizoen wel in z'n geheel kan zien. De reden dat de dames daarmee ingestemd hebben is volgens mij, puur en alleen om het feit dat er op zondag toch weinig op tv is. De kwalificatie van die races worden op zaterdag uitgezonden en die mis ik vaker wel dan niet, wat mijn eerdere stelling alleen maar versterkt.

En toch lukt het me ieder WK en EK weer. Een aantal weken lang is ons huis een plek waar voetbal en testosteron vrijelijk rondwaren. De wuppies en gogo's staan opgesteld onder de tv. De oranje shirts hangen klaar en alle acties worden gevolgd. En dan heb ik het voor elkaar. Ik kan als ik dat wil iedere wedstrijd volgen. En niet alleen die van het Nederlands elftal, ik mag ze allemaal zien. Alsof de dames ineens een aantal weken lang medelijden hebben met papa en de niet aflatende stroom roze artikelen. IK MAG HET EK KIJKEN.

Maar je vraagt je misschien af wat dit met mijn handicap te maken heeft? Maar heel weinig moet ik toegeven. Toch als je onderstaande foto goed bekijkt, stá ik voor Oranje. Volgens mij wordt dit een fantastisch EK. Of we nou in de eerste ronde eruit gaan of niet, ik heb er zin in.


Groet
Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten