vrijdag 23 november 2012

Muse

Yes, we gaan naar Muse. Na een aantal keer mis gegrepen te hebben, kunnen we er komend jaar naar toe. Na een nieuw album, nu ook een nieuwe tour. Muse speelt ook in Nederland. Ergens in December was de boel al uitverkocht. Maar in juni 2013 komen ze opnieuw naar Nederland. Marloes is lid van het een of andere Muse-clubje en mocht al een dag eerder kaartjes kopen. Helaas geen rolstoelplaatsen, die worden pas op de eerste verkoopdag verkocht. Helaas zijn er maar 35 rolstoelplekken en 35 begeleiders. En dat op 50.000 mensen. Dat is een percentage van 0,07. Ik ben benieuwd of dat klopt met het aantal Nederlanders dat een handicap heeft. Een van mijn collega's heeft me vanmorgen uitgelegd dat je als gehandicapte sowieso niet van Muse mag houden. Maar goed, Marloes heeft een rolstoel en begeleiders kaart te pakken en direct daarop was de boel weer uitverkocht. Marloes had vanmorgen voor 10 uur dan ook al de laptop, de Imac en de Ipad paraat. Maar dan komt de dag van het concert. "Normale" mensen springen in de trein naar Amsterdam, gaan naar het concert en gaan met de trein weer naar huis. In mijn geval is het maar goed dat de concertdatum nog wat verder weg ligt. Als ik met de trein wil, moet ik nu ongeveer een aanvraag gaan indienen bij de NS voor zowel de heen als de terugreis. En dan schriftelijk, in 3-voud en met stempels van de koniging. Zoniet, dan wordt de boel niet eens in behandeling genomen. De slogan "met de trein zou je er al zijn" is helaas niet van toepassing als je gehandicapt bent. Overstappen is absoluut niet toegestaan en je kunt lekker in de koude halletjes blijven zitten omdat je met de rolstoel natuurlijk nooit de coupe in kunt. Met de auto kan natuurlijk ook. Benzinekosten heb ik gelukkig niet, parkeerkosten daarentegen des te meer. We hebben even op de site gekeken. Gehandicapten kunnen dichtbij parkeren. Mooi, maar niet zoals in de rest van Nederland gratis, nee, een dagtarief van 20 Euro. Dan blijft natuurlijk het feit over dat we een zootje kinderen hebben. Nee, dat is geen handicap, meer een oude hobby van me. Omdat het op schooldagen is, kunnen we ze niet meenemen. Dat zou trouwens het concert waarschijnlijk niet ten goede komen. Mijn ouders hebben direct aangegeven de kinderen te laten logeren en voor school en dergelijke te zorgen. Geweldig toch. Dus, komend jaar op 4 juni, zitten Marloes en ik, op de beste plekken bij Muse. Voor nu, prettig weekend. Groet Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten