vrijdag 2 november 2012

Bijna goed

Gistermiddag had ik met team waarin ik werk een uitje. Doordat ik een rolstoel zit is natuurlijk niet alles mogelijk. De voorbereidingen waren al een tijdje bezig. Ik moet zeggen dat ik overal bij ben betrokken. We wisten niet wat het zou gaan worden, maar vooraf werd me gevraagd wat ik wel en niet zou kunnen.
Zo was de vraag of ik zou kunnen quadrijden al met ja beantwoord. Paintbal zou wat moeilijker worden en een marathon lopen behoorde in het geheel niet tot de mogelijkheden. Verschillende collega's wilden mij graag zien parachute springen met rolstoel en ook het rijden in een achtbaan in mijn eigen stoel moest worden uitgeprobeerd. Helaas overigens heeft deze laatste optie het niet verder dan de voorbereiding geschopt.

Uiteindelijk werd duidelijk dat we "ik hou van Holland" zouden gaan spelen. Daarnaast zouden we tussen door gezellig wat eten en drinken. Met de keuze van de locatie was wederom goed rekening gehouden met mijn beperkingen. Er was van tevoren gebeld met de vraag of ik goed binnen zou kunnen komen. Er was zelfs nagedacht over het sanitair.

Om 3 uur moesten we ons melden in Enter. Midden tussen de weilanden met koeien was een oude boerderij omgebouwd. Hier worden verschillende activiteiten georganiseerd voor bedrijven. Ook kun je er waarschijnlijk bruiloften en dergelijke vieren. Het was rotweer, dus wilde ik zo snel mogelijk binnen zijn. Rolstoelen en water zijn geen goede combinatie.
Probleem is echter dat de parkeerplaats erg ver van het gebouw af ligt. Daarnaast was de boel volgestort met grind wat het rijden in een rolstoel niet makkelijker maakt. Bij binnenkomst heb ik dus een tweetal prachtige moddersporen getrokken, waar een tractor jaloers op zou zijn.

Gestart met het wassen van de handjes dus maar. Ik kon het lichtknopje niet vinden. Tja, je bent gehandicapt of niet toch? Na het wassen der handen kon het feest beginnen. Ik moet zeggen dat de avond erg leuk was. We hebben erg gelachen. Het eten was erg goed, zelfs een stuk beter dan ik had verwacht.

Uiteindelijk moest ik natuurlijk ook een keer van het toilet gebruik maken. Nog steeds geen lichtknopje te vinden. Ik had gehoopt dat er inmiddels een gegroeid zou zijn, maar helaas. Samen met een collega nog even gezocht, zonder resultaat. Het toilet gebruiken in het donker leek me voor de schoonmakers niet prettig, dus zijn we maar gaan vragen hoe het zat. Het bleek dat toevallig beide lampjes kapot waren.

Om een lang verhaal kort te maken. De lampen werden direct vervangen. Ook de opmerking over het parkeerterrein werd positief ontvangen. Er komt direct een bordje dat je met een handicap naast het pand mag parkeren op een verhard pad. Al met al dus een club mensen die direct met je mee willen denken en er ook naar handelen. Voor mij weer eens een bevestiging van de gedachte dat wanneer je mensen om medewerking vraagt, je deze ook kunt krijgen.

Wij hebben een topavond gehad in Enter bij het Rheins (www.het-rheins.nl). Het spelletje "ik hou van Holland" hebben we gewonnen. En dat terwijl ik teamcaptain was.

Groet
Martijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten