dinsdag 31 januari 2012

Gadgets

Ik ben een groot fan van gadgets. Zo heb ik een Iphone, heeft mijn vrouw een Apple Imac, bedien ik de lampen thuis op afstand, maak ik gebruik van een mediaspeler om films en muziek te streamen en meer van dat soort gadgets en leuke termen. Ik mag graag met gadgets bezig zijn en als het even kan probeer ik redelijk op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. Zo kijk ik bijvoorbeeld graag naar TopGear op tv en ook Discovery Channel komt regelmatig voorbij.
Dit is door mijn handicap niet minder geworden. Maar wat ik de afgelopen tijd ben tegengekomen is echt bizar.
Ik heb een mooie op maat gemaakte rolstoel uit Denemarken. Het merk Wolturnus staat voor kwaliteit, maar zoals je kunt zien heeft deze stoel een laag gadget gehalte.
Deze stoel heeft geen GPS navigatie, airco, vleugels of zelfs maar lichtmetalen velgen (deze zijn namelijk van carbon fiber).
Nee bij Discovery kwam ik het volgende tegen.

Deze zogenaamde tankchair is daadwerkelijk gebouwd. Geen photoshop, maar daadwerkelijk een rolstoel voor een Amerikaan die graag het bos in wilde om te kunnen blijven jagen en vissen. Lijkt me aardig om ook eens in rond te toeren. Natuurlijk zullen ze het op kantoor niet echt waarderen wanneer ik de vloerbedekking in zijn geheel eruit rij, maar veel tegenstand zul je in deze stoel niet hebben.

Het mooiste voorbeeld van gadgets op een rolstoel kwam ik echter vorige week in een film tegen. Ik zat naar Johnny English Reborn te kijken en daarin stapt Rowan Atkinson (ook bekend als Mister Bean) in een rolstoel. Deze heeft de geheim agent echter van een andere agent gejat.
Deze stoel heeft wat extra vermogen. Het ding zou, geloof ik tenminste, ruim 100 kilometer per uur kunnen rijden. Lijkt me heerlijk om mee van en naar het werk te rijden. Natuurlijk zaten er nog wat andere James Bond-achtige gadgets op. Je kunt je hier zelf wel een voorstelling van maken.

Ach voor mij blijft het waarschijnlijk bij dromen. Ik moet mezelf nog gewoon op de ouderwetse manier voortbewegen, maar toch....
Het blijft leuk om te zien dat ze zelfs in Hollywood aan de gehandicapte medemens denken door de gadget gekte ook hier door te voeren.

Groet
Martijn

1 opmerking:

  1. Ik vindt de rolstoel met rups banden een goede uitvinding, zou in Nederland ook te koop moeten komen.

    BeantwoordenVerwijderen